
Práca s ľuďmi ma začala napĺňať, keď som ako teenagerka na strednej škole zorganizovala prvú celosídliskovú aktivitu v Občianskom združení Krok za krokom, ktoré sa riadilo heslom: „Mysli globálne, konaj lokálne“, kde sme sa venovali deťom a mladým z rôznych sociálno-kultúrnych vrstiev, ktorí sa v tom čase bezprízorne túlali betonovými sídliskovými džungľami a ulicami. Tieto dobrovoľnícke aktivity ovplyvnili moju budúcnosť natoľko, že som sa rozhodla študovať učiteľstvo pre 1. stupeň ZŠ a predškolskú pedagogiku.
Absolvovala som zahraničné stáže v Belgicku a Portugalsku, kde som mala možnosť oboznámiť sa s alternatívnym spôsobom edukácie, projektovým vyučovaním, rannými kruhmi, ale najmä s multidisciplinárnou spoluprácou a inkúziou. Celé roky som popri vyučovaní viedla neformálne skupiny, lektorovala úspešné národné projekty KomPrax a Projekt je zmena, bola súčasťou lektorského tímu v Iuvente a vo Výskumnom ústave detskej psychológie a patopsychológie.
V poslednom období vnímam aká je podpora dôležitá a napriek tomu, že aktuálne neučím, som rada podporou v pracovnom alebo osobnom živote pre tých, ktorí to potrebujú, či už to sú pedagogickí a odborní zamestnanci napr. v rámci vzdelávania Koordinácie školských podporných tímov, artefiletických aktivít alebo tzv. 3K projektov „káva-kamka-koláč“.
Verím, že nenásilnou komunikáciou dokážeme hľadať cesty k sebe a aj preto sa neustále vzdelávam a snažím rozvíjať. Viktor Frankl povedal: Obyčajne sa hovorí – Kde je vôľa, tam je cesta. Ja si však dovolím tvrdiť: Kde je určitý cieľ, tam je i vôľa.“ a ja si myslím, že čím viac ľudí budeme mať/vidieť spoločný cieľ, tým lepšie si budeme rozumieť.
Viac formálne:
Mgr. Veronika Hudáková, vyštudovala učiteľstvo pre 1. stupeň ZŠ a predškolskú pedagogiku v Prešove. Má skúsenosti zo školstva, kde viac ako desať rokov pôsobila ako učiteľka pre primárne a predprimárne vzdelávanie. Angažovala sa tiež v oblasti neformálneho vzdelávania i neziskového sektoru, napr. ako lektorka predovšetkým v oblasti neformálneho vzdelávania mladých vedúcich v témach ako aplikácia preventívneho systému v praxi, soft skills a pod. Zaujímala sa o alternatívne vzdelávanie na Slovensku i v zahraničí, zúčastnila sa stáže v Belgicku a Portugalsku. Téme školských podporných tímov sa venovala v národnom projekte VÚDPaP, kde spolulektorovala vzdelávanie Koordinácia školských podporných tímov, tiež participovala na lektorovaní inovačného a špecializačného vzdelávania na pedagogickej fakulte Katolíckej univerzity v Ružomberku. Aktuálne je vo výcviku Nenásilná komunikácia – Mediacia pre život podľa R. Rosenberga. Absolvovala výcvikový program zameraný na terapiu hrou so psychoanalytickým porozumením u E. Reichelovej, tiež Intervencia umením – arteterapia v procese socializácie, reedukácie, výchovy a liečby na Slovensku.