Bezpečná škola

Tvoríme s Vami novú a lepšiu realitu

Koncept BEZPEČNÁ ŠKOLA

Koncept pod názvom BEZPEČNÁ ŠKOLA bol a je stále tvorený školskými komunitami, ktoré v sebe našli odvahu naštartovať inkluzívnu zmenu. Stojí na základe výskumných štúdií v oblasti sociálnej inklúzie a našej praxe.

Ide o overený a merateľný program prevencie, ktorý zodpovedá štandardom kvality MŠVVaM SR!

Dôvodom tvorby konceptu „Bezpečná škola“ bola inovácia a excelentnosť vo vzdelávaní, ktorá umožňuje premenu školy s veľkou koncentráciou žiakov z rodín s nízkou sociálnou a ekonomickou úrovňou na komunitu prosperujúcich vzťahov, podporujúcich:

  • školskú úspešnosť žiakov,
  • efektívny systém podpory duševného zdravia všetkých aktérov.
  • prechod z chudoby do ekonomickej stability,
  • víziu na vhodné zamestnania a profesijnú orientáciu.

Tieto školy čelia veľkým výzvam: pracujú s deťmi z rôznych kultúr, systémov noriem, jazykov. Veľa energie školy vynakladajú na zapojenie rodičov, ktorí sa nachádzajú zvyčajne v zložitých marginalizovaných, či duševných kontextoch, alebo dokonca v ohrozených rodinných systémoch, s transgeneračným prenosom, či schémou konfliktného fungovania vo vzťahoch.

Často sú tam školské tímy, ktoré túžia po externej podpore, aby sa mohli znova posilniť a pokračovať v náročnej práci.  Napriek mnohým podporným interným iniciatívam je pre tieto školy ťažké vzdelávať úspešných žiakov, s dobrou duševnou kondíciou a odolnosťou potrebnou k úspešnému ukončeniu želaného stredného, či vysokoškolského vzdelania.

Program vychádza z:

Dnes je program súčasťou akreditovaného inovačného a aktualizačného vzdelávania Inštitútu dialogických praxí  pod akreditáciou – evidenčné číslo programu – MŠVVaŠ SR:  2/2022 – IV – Multidisciplinárna podpora pozitívnych zmien širšej školskej komunity v oblasti školskej úspešnosti a duševného zdravia.
Program v celistvosti prepája tri komponenty

Vlastné spracovanie

KOMPONENT 1. – Riadenie inkluzívnej zmeny: Prináša manažérsky model riadenia zmien. Vychádza z riadenia organizácií, kolaboratívnych a dialogických prístupov v rámci akčných výskumov inkluzívnej praxe.

Pless, N., Maak, T. Building an Inclusive Diversity Culture: Principles, Processes and Practice. Journal of Business Ethics 54, 129–147 (2004). https://doi.org/10.1007/s10551-004-9465-8

KOMPONENT 2. – Budovanie programu a nástrojov: Komponent garantuje: 1. zameranie a dodržanie cieľa v kontexte požadovanej kvality, 2. istý hmatateľný výstup vo forme jedinečného konceptu alebo súboru, zvyčajne v podobe metodiky/programu/sady nástrojov prevencie, ktoré sú založené na kritériách kvality prevencie a jej dobrej praxe, deklarovaných vedeckými i rezortnými autoritami. Ide zväčša o jedinečný preventívny rámec, ktorý vychádza z reálnych potrieb aktérov školskej komunity, auditu zdrojov a potenciálu inkluzívnej zmeny tradičnej školy (potenciál mapovaný v KOMPONENTE 1).

Vytvára sa na základe:

KOMPONENT 3. – Evaluácia, udržateľnosť a rozvoj: V treťom komponente sa tvoria a zhromažďujú nástroje autoevalvácie, ktoré ovplyvňujú merateľnosť dopadu metodiky/programu nástrojov prevencie a ich následné inovácie, či rozvoj.

  • Hlavný cieľ programu: Budovať bezpečnú, zdravú a inkluzívnu školskú komunitu.
  • Prínos – dopad preventívneho programu v cieľovej skupine:
    • Merateľné, komplexné, multidisciplinárne a efektívne riadené participatívne budovanie bezpečného a inkluzívneho prostredia v zmysle legislatívnych predpisov a očakávaných indikátorov prevencie, previazané na jedinečnú identitu školy.
    • Indikátory:
      • a) Zvyšovanie fyzického a duševného zdravia aktérov školskej komunity,
      • b) Znižovanie rizikového správania detí/žiakov,
      • c) Kvalita odborných činností v prevencii, podpore fyzického a duševného zdravia i prevencie rizikového správania,
      • d) Funkčná koordinácia prevencie v komunitnej sieti.
Tematické okruhy programu v zmysle Štandardov odborných činností v systéme poradenstva a prevencie, MŠVVaM SR a vedecky overených konceptov:

1) Oblasť rozvoja životných zručností – SEL KONCEPT

  • Sociálne zručnosti (napr. schopnosť čeliť sociálnemu tlaku, asertívne zručnosti, schopnosť empatie)
  • Zručnosti sebauvedomenia/sebaovplyvňovania/sebaregulácie (napr. schopnosť kritického myslenia, schopnosť kreatívneho myslenia, schopnosť konštruktívneho riešenia problémov)
  • Zodpovedné rozhodovanie
  • Sociálne uvedomenie
  • Vzťahové zručnosti – budovanie žiadúcich vzťahov

2) Oblasť rizikového správania:

  • Prevencia násilného správania (šikanovanie, prejavy agresivity)
  • Prevencia záškoláctva
  • Prevencia radikalizmu a extrémizmu
  • Prevencia užívania návykových látok
  • Prevencia obchodovania s ľuďmi
  • Prevencia zameraná na problematické používania digitálnych technológií
  • Prevencia zameraná na zdravý životný štýl (poruchy príjmu potravy)
  • Prevencia zameraná na podporu duševného zdravia
  • Vzťahová výchova a prevencia rizikového sexuálneho správania
  • Prevencia pred sex. zneužívaním a násilím
  • Sebapoškodzovanie a suicidalita

Cieľová skupina: žiaci, zákonní zástupcovia, zamestnanci a komunitní partneri základných a stredných škôl, školské podporné tímy a multidisciplinárne tímy.

Orientačný rozsah programu: Rozsah programu je závislý od intervenčných indikátorov odborných činností danej školy.

A1 – školy kde univerzálne intervencie v I. úrovni skórujú cieľovú skupinu od 71% a viac z celkového počtu žiakov (balíček 60 hodín + akreditácia).

B1 – školy kde cielené intervencie v II. úrovni skórujú cieľovú skupinu od 11% a viac z celkového počtu žiakov (balíček 100 hodín + akreditácia).

C1 – školy kde špecifické intervencie v III. úrovni skórujú cieľovú skupinu od 6% a viac z celkového počtu žiakov (balíček 200 hodín + akreditácia).

  • Nacítiť (diagnostikovať) vzájomne inkluzívne potreby je istý kumšt, ktorý vyžaduje schopnosť pripojiť sa do bezpečného vzťahu. A to sa udeje len vo vzájomnej interakcii, ktorú je potrebné opakovane zažívať a spoločne trénovať v každodennej realite. Laboratórne terapeutické a diagnostické podmienky, stigmatizácia diagnózami a segregácia nás môžu vo vzťahovom napojení limitovať.
  • Katalóg podporných opatrení, Štandardy odborných činností, Nové kurikulum, Model PBIS, SEL, Nenásilná komunikácia či iné ucelené metodické usmernenia sú pre prax skvelé a je ich naozaj treba.. No ak pri ich aplikovaní nespolupracujeme, stávajú sa iba jedným z ďalších nástrojov do šuflíka, alebo formálne, „naoko“ ich bez prospechu administrujeme.
  • Všetci vo vzdelávaní máme nejaké potreby a nie všetky pasujú do krabice s označením „LEGISLATÍVA“. Nemalo by to byť náhodou naopak? Čo keby sa tvar i obsah tejto krabice prispôsoboval flexibilne, v reálnom čase, potrebám ľudí, ktorí ju majú chuť užívať v prospech svojich občianskych práv, slobôd či povinností.
  • Formálne dôkazy o tom ako „spolu-pracujeme“ vieme generovať veľmi dobre. Sme žiaľ už rokmi vytrénovaní byrokratizáciou systému vzdelávania. Ale koľko a akých dát vlastne skutočne potrebujeme spolu uchovať, zaznamenávať ak nám vzťahy začnú reálne fungovať? Naše motto: „Tam kde vzťahy fungujú, papiere toľko netreba, lebo nám je spolu dobre. A to je predsa vidieť i cítiť!“.
  • Nadšenie pre inklúziu je skvelá hnacia sila, ale je dobré vedieť aj o jej limitoch a ako na ne… A to sa bez skúseného parťáka, vedľa nás, objavuje zvyčajne dlho a bolestivo. Poznáte takého vo vašej komunite? My áno!
  • Komunikácia v škole je príliš rýchla na to, aby sme sa mohli k sebe vzťahovo pripojiť. Naše rozhovory k porozumeniu potrieb potrebujú čas! Máme facilitačné formáty a nástroje, ktoré dokážu spomaliť a upevniť blízkosť v bežných interakciách vo vyučovaní.
  • Expertíza v našich školských podporných tímoch, či poradenských zariadeniach je často hierarchická a paradoxne nesplnomocňuje toho, kto je nositeľom inkluzívnej zmeny. Ako teda budovať horizontalitu a vzťahy, ktoré otvoria dvere všetkým dokonca aj deťom, rodičom, peerom, či laikom? Vieme, že sa to dá i bez mocenských prístupov.
Vlastnosťou konceptu BEZPEČNÁ ŠKOLA je jeho flexibilita a merateľnosť, ktoré nasadajú na reálne potreby spolupráce a jedinečnú identitu školských komunít. Výhodou je tiež jeho vývoj v SR a aplikačné prepojenie na aktuálne legislatívne rámce.
Kto tvorí tím CPI?
  • Aplikujeme, aplikujeme, aplikujeme… Na čo je teória bez praxe? Urobíme spolu s vami poriadny prievan v procesoch, ktoré sú zaseknuté a brzdia inkluzívnu spoluprácu..
  • Naučíme Vás vďaka hre s názvom DOBRO-DRUŽSTVO naštartovať bezpečnú spoluprácu naprieč podpornými opatreniami a úrovňami a aktérmi podpory, kde sa na nikoho nezabúda… ani na rodičov, starých rodičov a ďalšie dôležité osoby okolo dieťaťa, žiaka.
  • Kreatívne, slobodne a rozvojovo vnímať a pretvárať podporné opatrenia, aby nám sadli na mieru a nie naopak.
  • Dáme váhu hlasom detí, žiakov v riadení a hodnotení kvality ich inkluzívnej podpory, aby sme sa naozaj držali kréda “Dieťa v centre záujmu”.
  • Spoločne budeme variovať 3 modely inkluzívnej spolupráce (medicínsky, komunitný, talentový) a z nich stavať základy pre talenty, nadania a kariérne zručnosti u všetkých detí, žiakov i tých so ŠVVP.
  • Vytvoríme si vlastný a merateľný preventívny program, ktorému všetci rozumieme a je nám dostupný celý školský rok.
  • Uistíme Vás vo Vašich tímových rolách a kompetenčných rámcoch, aby ste sa mohli smelo zastúpiť, podporiť a dôverovať si.
  • Vytvoríme Vám priestor pre učiaci sa dialóg s niekým, kto už prešiel o kus ďalej cestu, po ktorej práve kráčame. Dokonca vidí až za náš dnešný horizont, či do údolí, ktoré vôbec nečakáme a bolo by dobré vyhnúť sa im, aby sme nezablúdili.. Stretnete sa s ľuďmi z multidisciplinárneho tímu Mobilného centra pre podporu inklúzie, ktorý hovorí inkluzívnym jazykom  a má cennú skúsenosť z viac ako 2000 tímových intervencií vo viac ako 37 školách rôzneho typu v celom Moravskoslezskom kraji.
Viac detailov ako nadviazať spoluprácu k programu BEZPEČNÁ ŠKOLA s CPI TU.
Témy našich intervencií, podpory a služieb, v ktorých sme nápomocní

Vlastné spracovanie

Program
Vlastnosťou konceptu BEZPEČNÁ ŠKOLA je jeho flexibilita a merateľnosť,
ktoré nasadajú na reálne potreby spolupráce a jedinečnú identitu školských komunít.
Výhodou je tiež jeho vývoj v SR a aplikačné prepojenie na aktuálne legislatívne rámce.

Nástroje, ktoré používame sú považované autoritami za adekvátne a vhodné. Viaceré vychádzajú z medzinárodných a národných výskumov. Spolupracujeme so zástupcami z Fínska, Holandska, Českej republiky a mnohých ďalších krajín koordinovaných Taos Institutom (USA).

Priradené odborné činnosti k podporným opatreniam, úrovniam a tematickým okruhom prevencie:
PRIMÁRNA PREVENCIA V ŠTÁTNOM KURIKULE (ŠkVP)
TÉMYSociálne zručnosti (napr. schopnosť čeliť sociálnemu tlaku, asertívne zručnosti, schopnosť empatie)
Sebauvedomenia/ sebaovplyvňovania/ sebaregulácie (napr. schopnosť kritického myslenia, schopnosť kreatívneho myslenia,  schopnosť konštruktívneho riešenia problémov)
Zodpovedné rozhodovanie
Sociálne uvedomenie
Vzťahové zručnosti – budovanie žiadúcich vzťahov
Prevencia zameraná na zdravý životný štýl (poruchy príjmu potravy)
Prevencia zameraná na podporu duševného zdravia
Vzťahová výchova a prevencia rizikového sexuálneho správania
ODBORNÉ ČINNOSTIPoradenstvo – výchovné
Poradenstvo – kariérové
Rozvoj inkluzívneho vzdelávania
Prevencia – propagácia
Prevencia – realizácia programu
Diagnostika – vstupná celoškolská
Diagnostika – vstupná triedna
Diagnostika – pedagogická – učiteľ
Diagnostika –  fyzioterapeutická
Intervencia – peer/laická
Metodická činnosť – priama: koordinácia tímu
Metodická činnosť – priama: konzultácia k metodickej podpore a poradenstvu pedagogickým zamestnancom, odborným zamestnancom a zákonným zástupcom alebo zástupcom zariadenia
Metodická činnosť – priama: konzultácia k metodickej podpore školského podporného tímu
Metodická činnosť – priama: intervízia k metodickej podpore školského podporného tímu
Metodická činnosť – priama: evaluácia prevencie
Metodická činnosť – priama: evaluácia koordinácie tímu
Metodická činnosť – priama: evaluácia programov
Metodická činnosť – priama: autoevaluácia PZ/OZ/ŠPT
Metodická činnosť – nepriama: tvorba záznamov o konzultácii k metodickej podpore a poradenstvu pedagogickým zamestnancom, odborným zamestnancom a zákonným zástupcom, ŠPT, MDT, alebo zástupcom zariadenia
PODPORNÉ OPATRENIAPoskytovanie výchovy a vzdelávania na základe úpravy cieľov, metód, foriem a prístupov vo výchove a vzdelávaní
Poskytovanie výchovy a vzdelávania na základe úpravy obsahu výchovy a vzdelávania a hodnotenia výsledkov dosiahnutých deťmi alebo žiakmi vo výchove a vzdelávaní
Sociálne začlenenie
Činnosť na podporu dosahovania školskej spôsobilosti
Zabezpečenie poskytovania kurzu vyučovacieho jazyka školy alebo inej podpory pri osvojovaní si vyučovacieho jazyka školy
Zabezpečenie vzdelávania sa vo vyučovacom predmete alebo vo vzdelávacej oblasti vo vyššom ročníku
Poskytovanie zdravotnej starostlivosti
Poskytnutie špeciálnych edukačných publikácií a kompenzačných pomôcok
Zabezpečenie úpravy priestorov školy určených na podporu vnímania a nadobúdanie zručností
Zabezpečenie diétneho stravovania
Krízová intervencia
SEKUNDÁRNA PREVENCIA V SKYTOM KURIKULE
TÉMY Prevencia násilného správania (šikanovanie, prejavy agresivity)
Prevencia záškoláctva
Prevencia radikalizmu a extrémizmu
Prevencia užívania návykových látok
Prevencia obchodovania s ľuďmi
Prevencia zameraná na problematické používania digitálnych technológií
Prevencia obchodovania s ľuďmi
Prevencia pred sex. zneužívaním a násilím
Sebapoškodzovanie a suicidalita
ODBORNÉ ČINNOSTI Poradenstvo – kariérové
Prevencia – propagácia
Prevencia – realizácia programu
Diagnostika – pedagogická – asistent
Diagnostika – lekár
Diagnostika – orientačná špeciálnopedagogická
Diagnostika – základná špeciálnopedagogická
Diagnostika – orientačná psychologická
Diagnostika – základná psychologická
Diagnostika – liečebno-pedagogická
Diagnostika – sociálna
Intervencia – pedagogická modifikácia foriem – učiteľ
Intervencia – pedagogická modifikácia metód – učiteľ
Intervencia – pedagogická modifikácia cieľov – učiteľ
Intervencia – pedagogická modifikácia obsahu – učiteľ
Intervencia – pedagogická modifikácia hodnotenia – učiteľ
Intervencia – doučovanie
Intervencia – asistencia na prekonávanie jazykových bariér
Intervencia – asistencia na prekonávanie architektonických bariér
Intervencia – asistencia na prekonávanie kultúrnych bariér
Intervencia – asistencia na prekonávanie sociálnych bariér
Intervencia – asistencia na prekonávanie zdravotných bariér
Intervencia – asistencia na prekonávanie informačných bariér
Intervencia – asistencia na prekonávanie didaktických bariér
Intervencia – špeciálnopedagogická
Intervencia – liečebno-pedagogická
Intervencia – psychologická
Intervencia – sociálna
Intervencia – peer/laická
Reedukácia
Terapia
Špecializované odborné činnosti – iné
Odborné činnosti vo vzťahu k deťom do siedmeho roku veku – iné
Zabezpečovanie kompenzačných, reedukačných a špeciálnych edukačných pomôcok
Metodická činnosť – priama: koordinácia klienta
Metodická činnosť – priama: realizácia podporných opatrení, IVVP, IV, IUP
Metodická činnosť – priama: evaluácia podporných opatrení
Metodická činnosť – priama: evaluácia prevencie
Metodická činnosť – priama: evaluácia intervencií
Metodická činnosť – priama: supervízia
Metodická činnosť – priama: koordinácia tímu
Metodická činnosť – priama: konzultácia k metodickej podpore a poradenstvu pedagogickým zamestnancom, odborným zamestnancom a zákonným zástupcom alebo zástupcom zariadenia
Metodická činnosť – priama: konzultácia k metodickej podpore školského podporného tímu
Metodická činnosť – priama: intervízia k metodickej podpore školského podporného tímu
Metodická činnosť – priama: evaluácia programov
Metodická činnosť – priama: autoevaluácia PZ/OZ/ŠPT
Metodická činnosť – priama: konzultácia k metodickej podpore multidisciplinárneho tímu v ambulantnom zariadení
Metodická činnosť – priama: konzultácia k metodickej podpore terénneho multidisciplinárneho tímu
Metodická činnosť – nepriama: tvorba záznamov o konzultácii k metodickej podpore a poradenstvu pedagogickým zamestnancom, odborným zamestnancom a zákonným zástupcom, ŠPT, MDT, alebo zástupcom zariadenia
PODPORNÉ OPATRENIA Doučovanie
Intervencie na rozvoj pohybovej schopnosti, zmyslového vnímania, komunikačnej schopnosti, kognitívnej schopnosti, sociálno-komunikačných zručností, emocionality a sebaobsluhy
Skvalitnenie podmienok výchovy a vzdelávania žiakov zo sociálne znevýhodneného prostredia
Činnosť na podporu predchádzania ukončenia školskej dochádzky v nižšom ako poslednom ročníku základnej školy alebo strednej školy
Zabezpečenie pôsobenia pedagogického asistenta v triede
Zabezpečenie sebaobslužných úkonov v čase výchovno-vzdelávacieho procesu
TERCIÁRNA PREVENCIA V SKYTOM KURIKULE
TÉMY Prevencia násilného správania (šikanovanie, prejavy agresivity)
Prevencia záškoláctva
Prevencia radikalizmu a extrémizmu
Prevencia užívania návykových látok
Prevencia obchodovania s ľuďmi
Prevencia zameraná na problematické používania digitálnych technológií
Prevencia obchodovania s ľuďmi
Prevencia pred sex. zneužívaním a násilím
Sebapoškodzovanie a suicidalita
ODBORNÉ ČINNOSTI Poradenstvo – špecializované
Prevencia – propagácia
Prevencia – realizácia programu
Diagnostika – pedagogická – asistent
Diagnostika – lekár
Diagnostika – komplexná špeciálnopedagogická
Diagnostika – vysokošpecializovaná diferenciálna diagnostika špeciálnopedagogická
Diagnostika – komplexná psychologická
Diagnostika – vysokošpecializovaná diferenciálna diagnostika psychologická
Terapia
Rehabilitácia
Intervencia – pedagogická modifikácia foriem – učiteľ
Intervencia – pedagogická modifikácia metód – učiteľ
Intervencia – pedagogická modifikácia cieľov – učiteľ
Intervencia – pedagogická modifikácia obsahu – učiteľ
Intervencia – pedagogická modifikácia hodnotenia – učiteľ
Intervencia – doučovanie
Intervencia – asistencia na prekonávanie jazykových bariér
Intervencia – asistencia na prekonávanie architektonických bariér
Intervencia – asistencia na prekonávanie kultúrnych bariér
Intervencia – asistencia na prekonávanie sociálnych bariér
Intervencia – asistencia na prekonávanie zdravotných bariér
Intervencia – asistencia na prekonávanie informačných bariér
Intervencia – asistencia na prekonávanie didaktických bariér
Intervencia – špeciálnopedagogická
Intervencia – liečebno-pedagogická
Intervencia – psychologická
Intervencia – sociálna
Intervencia – peer/laická
Rehabilitácia
Metodická činnosť – priama: koordinácia klienta
Metodická činnosť – priama: realizácia podporných opatrení, IVVP, IV, IUP
Metodická činnosť – priama: evaluácia podporných opatrení
Metodická činnosť – priama: evaluácia prevencie
Metodická činnosť – priama: evaluácia intervencií
Metodická činnosť – priama: supervízie
Metodická činnosť – priama: koordinácia klienta
Metodická činnosť – priama: koordinácia tímu
Metodická činnosť – priama: evaluácia terapie
Metodická činnosť – priama: evaluácia reedukácie
Metodická činnosť – priama: evaluácia rehabilitácie
Metodická činnosť – priama: konzultácia k metodickej podpore a poradenstvu pedagogickým zamestnancom, odborným zamestnancom a zákonným zástupcom alebo zástupcom zariadenia
Metodická činnosť – priama: konzultácia k metodickej podpore školského podporného tímu
Metodická činnosť – priama: intervízia k metodickej podpore školského podporného tímu
Metodická činnosť – priama: evaluácia programov
Metodická činnosť – priama: autoevaluácia PZ/OZ/ŠPT
Metodická činnosť – priama: konzultácia k metodickej podpore multidisciplinárneho tímu v pobytovom zariadení
Metodická činnosť – priama: konzultácia k metodickej podpore terénneho multidisciplinárneho tímu
Špecializované odborné činnosti – iné
Odborné činnosti vo vzťahu k deťom do siedmeho roku veku – iné
Zabezpečovanie kompenzačných, reedukačných a špeciálnych edukačných pomôcok
Metodická činnosť – nepriama: tvorba záznamov o konzultácii k metodickej podpore a poradenstvu pedagogickým zamestnancom, odborným zamestnancom a zákonným zástupcom, ŠPT, MDT, alebo zástupcom zariadenia
PODPORNÉ OPATRENIA Doučovanie
Intervencie na rozvoj pohybovej schopnosti, zmyslového vnímania, komunikačnej schopnosti, kognitívnej schopnosti, sociálno-komunikačných zručností, emocionality a sebaobsluhy
Skvalitnenie podmienok výchovy a vzdelávania žiakov zo sociálne znevýhodneného prostredia
Činnosť na podporu predchádzania ukončenia školskej dochádzky v nižšom ako poslednom ročníku základnej školy alebo strednej školy
Zabezpečenie pôsobenia pedagogického asistenta v triede
Zabezpečenie sebaobslužných úkonov v čase výchovno-vzdelávacieho procesu
Špecializované kariérové poradenstvo
Proces budovania bezpečia, duševného zdravia a inklúzie v školskej komunite v programe "Bezpečná škola"

Podrobné informácie o metodike preventívneho programu nájdete TU.

Aká je kvalita služieb CPI?

Kvalitu služieb CPI meriame podľa týchto znakov:

Cenník služieb a činností je spolutvorený tímom CPI a školou podľa ekonomickej náročnosti a reálnych možností školy.

Objednať program

Vyplňte, prosím, kontaktný formulár.
Spojíme sa s Vami do 48 hodín.

    Čo povedali naši účastníci o vzdelávaní