„Spolupráca, koordinácia a supervízia tímov“ – Výcvik a inovačné vzdelávanie s medzinárodnou akreditáciou!

Multidisciplinárny prístup v práci s ľuďmi, rodinami a komunitami – Podpora pozitívnej zmeny duševného zdravia, školskej úspešnosti a inklúzie.

Multidisciplinárny prístup v práci s ľuďmi, rodinami a komunitami – Podpora pozitívnej zmeny duševného zdravia, školskej úspešnosti a inklúzie.

cena podľa zvoleného variantu

Katalógové číslo: - Kategória:

Popis

Informácie k vzdelávaniu

Otvárame ročné 170 hodinové vzdelávanie „Spolupráca, koordinácia a supervízia tímov“ s akreditáciou MŠVVaM SR a certifikáciou Mezinárodnej siete kolaboratívne-dialogickej praxe pod záštitou Taos Institute, USA a Houston Galveston Institute, USA. Realizátorom na Slovensku je Inštitút dialogických praxí. Účastníkom ponúkame praktické zoznámenie s princípmi budovania bezpečia, spolupráce, dialógu a participácie podľa Harlene Anderson, Jaakka Seikkuly, Kennetha Gergena a dalších. Vzdelávanie je uznané i Inštitútom Dalet ako úvodná časť akreditovaného psychoterapeutického výcviku Solution Focus – Komplexný výcvik v psychoterapii zameranej na riešenie, pod Českou asociáciou pre psychoterapiu.

Prečo vzniklo toto vzdelávanie

Počas rokov 2019 – 2022 sme spolu s partnermi z Fínska, Holandska, ČR realizovali projekt Erasmus+ „Multidisciplinary support of positive changes within families in dificult situations“, kde sme vytvorili niekoľko tréningových programov pre multidisciplinárnu prax v oblasti rozvoja duševného zdravia a školskej úspešnosti.

Vzdelávanie svojim obsahom reaguje na aktuálne potreby praktikov z multidisciplinárnych tímov, predovšetkým v oblasti metodického vedenia, supervízie, spolupráce, komunikácie a budovania vzťahov.

Lektori vzdelávania
  • Loek Schoenmakers, Ph.D.
    vedúci výskumného oddelenia na Hogeschool de Kempel, univerzite pre aplikovanú vedu na juhu Holandska, ktorá je už viac ako 8 rokov najlepšou učiteľskou školou.
  • Mgr. Igor Nosál, PhD.
    terapeut, rodinný poradca a lektor spolupracujúci s organizáciami sprevádzajúcimi pestúnske a adoptívne rodiny, Česká republika.
  • Přemysl Ulman, MS, LMFT
    spoluriaditeľ medzinárodného programu ICCP, rodinný terapeut a lektor multidisciplinárnych tímov, supervízor, Česká republika.
  • PhDr. et Mgr. Oľga Okálová, PhD.
    koordinátorka školských a ďalších multidisciplinárnych tímov, supervízorka v škole, špeciálna pedagogička, sociálna pracovníčka, vysokoškolská učiteľka a lektorka, Slovensko.
Rozsah a forma vzdelávania

Akreditované vzdelávanie v rozsahu 170 hodín bude realizované prezenčne.

Pozostáva z:

  • 6 dvojdňových tematických stretnutí (TS1 – TS6),
  • 3 dvojdňových medzinárodných workshopov (MW1 – MW3) s lektormi z ČR, Holandska a Mexika,
  • 3 poldňových online skupinových supervízií (OS1 – OS3) s externými supervízormi.

Termíny:

  • Tematické stretnutie TS1: 7. – 8. február 2025, Ružomberok (začíname o 10:00)
  • Medzinárodný workshop MW1 (tlmočený): 21. – 22. február 2025, Brno
  • Tematické stretnutie TS2: 14. – 15. marec 2025, Ružomberok
  • Medzinárodný workshop MW2 (tlmočený): 7. – 8. apríl 2025, Brno
  • Tematické stretnutie TS3: 16. – 17. máj 2025, Ružomberok
  • Tematické stretnutie TS4: 13. – 14. jún 2025, Ružomberok
  • Tematické stretnutie TS5: 12. – 13. september 2025, Ružomberok
  • Medzinárodný workshop MW3 (tlmočený): 17. – 18. október 2025, Brno
  • Tematické stretnutie TS6: 7. – 8. november 2025, Ružomberok
Ukončenie vzdelávania
  • tímová prezentácia reálneho multidisciplinárneho projektu pre svoju komunitu,
  • spracované reflexie k študijným textom,
  • prezenčná účasť v rozsahu najmenej 80%.
Absolvent výcviku získava
  • osvedčenie o absolvovaní akreditovaného vzdelávacieho programu inovačného vzdelávania: evidenčné číslo programu – MŠVVaŠ SR: 2/2022 – IV Multidisciplinárna podpora pozitívnych zmien širšej školskej komunity v oblasti školskej úspešnosti a duševného zdravia názov vzdelávania: Supervízia v praxi.
  • príplatok za inovačné vzdelávanie podľa § 14e ods. 1 písm. d) zákona č. 553/2003 Z. z. pedagogickému a odbornému zamestnancovi za úspešné absolvovanie inovačného vzdelávania patrí príplatok za profesijný rozvoj v sume 3 %.
  • medzinárodný certifikát v kolaboratívnej a dialogickej praxi ICCP (ICCP – International Certificate in Collaborative-Dialogic Practices).
Financovanie vzdelávania

Po podpise zmluvy medzi realizátorom vzdelávania a účastníkom si hradí výcvik každý účastník sám, vo forme čiastkových faktúr. To znamená, že sa jemu, prípadne jeho vysielajúcej inštitúcii vystaví 9 faktúr. Vždy pred nasledujúcim stretnutím.

Ubytovanie a stravu si počas vzdelávania hradia účastníci podľa vlastných možností a potrieb.

Chcem sa prihlásiť do 31.1.2025, TU:
https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSfG_5JP3Eo4isGri8TVVx8eyzyl5Y0Kkn0Aww9n_sPZwCl29w/viewform

Program

Program je vytvorený ako mix tematických stretnutí, workshopov a supervízií, ktoré rozvíjajú prax účastníka ako inkluzívneho partnera či budúceho supervízora multidisciplinárnych tímov v týchto oblastiach:

  1. sebapoznávanie a skúmanie vlastnej praxe,
  2. komunikácia, dialóg, reflexia v multidisciplinarite,
  3. spolupráca v intervenciách a ďalšie odborné činnosti s rodinami (od detí až po dospelých),
  4. budovanie vzťahovej praxe a bezpečia v komunitách – zaisťovanie dôvery a bezpečia cez „PACE“,
  5. etika v tímovaní a koordinácii,
  6. trauma koncept a dyadická vývinová psychoterapia, domáce násilie, životné krízy a pod.,
  7. podpora aktívnej občianskej spoločnosti a budovanie inkluzívnych spoločenstiev v školách, poradenských, špecializovaných zariadeniach a zariadeniach sociálnych služieb, či centrách pre deti a rodiny,
  8. rôznorodých modelov a formátov supervízie v kontexte rezortov a štandardov,
  9. rozmanitosti cieľových skupín a prijímateľov supervíznej činnosti (napr. podľa kultúrneho, sociálneho, zdravotného špecifika).

Online supervízie sú zamerané na podporu tvorby aplikačných výstupov účastníkov v rámci úspešného ukončenia výcviku.

Zámerom vzdelávania je tiež výmena skúseností, analýza multidisciplinárnych súvislostí, posilnenie účasti a budovanie podporných sietí v komunitách, s ktorými pracujeme/ktorých sme súčasťou.

Komu je určené

Výcvik je otvorený širokej škále profesií a oblastí práce, je využiteľný pre všetkých pedagogických a sociálnych  pracovníkov, psychológov, terapeutov, zdravotný personál, peer konzultantov i študentov týchto odborov.​ Taktiež pre supervízorov, vedúcich pracovníkov, koučov, mentorov v škole alebo RCPU, koordinátorov školských podporných tímov, odborných zamestnancov centier poradenstva a prevencie, špecializovaných centier poradenstva a prevencie a odborných a pedagogických zamestnancov špeciálnych výchovných zariadení, zariadení sociálnych služieb, CDR, ktorí sa chcú rozvíjať a dosiahnuť multidisciplinárne kompetencie aj ako supervízor.

Ciele vzdelávania

Získať a rozšíriť profesijné kompetencie členov multidisciplinárnych tímov v oblasti vybraných metodických činností v podpore jednotlivcov, rodín, tímov, komunít a ich supervízie.