BEZPEČNÁ ŠKOLA – Ako tvoriť a realizovať minimálny preventívny program školy

Podpora prevencie rizikového správania a rozvoj fyzického a duševného zdravia, školskej úspešnosti a inklúzie.

Podpora prevencie rizikového správania a rozvoj fyzického a duševného zdravia, školskej úspešnosti a inklúzie.

cena podľa zvoleného variantu

Katalógové číslo: BS-PREVPSK Kategória:

Popis

Informácie k vzdelávaniu

Otvárame inovačné vzdelávanie „BEZPEČNÁ ŠKOLA“ – Ako tvoriť a realizovať minimálny preventívny program školy s akreditáciou MŠVVaM SR. Účastníkom ponúkame praktické zoznámenie s princípmi budovania bezpečia prostredníctvom tvorby a hmatateľného výstupu – minimálneho preventívneho programu.

Preventívny program spĺňa štandardy odborných činností MŠVVaM SR a je šitý na mieru či aktuálne možnosti školy.

Prečo vzniklo toto vzdelávanie

Školy dnes čelia v oblasti bezpečnosti veľkým výzvam. Pracujú s rozmanitými inkluzívnymi potrebami i rizikovým správaním žiakov. Vynakladajú veľa energie na riešenie duševne špecifických kontextov vývinu, či schémy vysoko konfliktného fungovania vo vzťahoch. Školské tímy a kolektívy túžia po externej podpore, aby sa mohli znova posilniť a pokračovať v náročnej práci.

Dôvodom tvorby konceptu BEZPEČNÁ ŠKOLA bola a je dynamická inovácia, ktorá umožňuje premenu školy na komunitu prosperujúcich vzťahov, podporujúcich školskú úspešnosť žiakov a efektívny systém podpory duševného zdravia.

Naše vzdelávanie svojim obsahom reaguje na aktuálne potreby škôl a praktikov v oblasti budovania bezpečných komunít na princípoch multidisciplinarity v oblasti prevencie, udržateľného metodického vedenia, supervízie, spolupráce, komunikácie a budovania pozitívnych vzťahov.

Minimálny preventívny program „Bezpečná škola“ garantuje vďaka metodike a dátam každej škole jedinečný a funkčný model prevencie.

Vlastnosťou konceptu je jeho flexibilita, ktorá nasadá na reálne potreby a neprenositeľnú identitu školských komunít – neexistuje rovnaká škola. Výhodou je tiež jeho vývoj na slovenských školách, merateľnosť, previazanie na podporné opatrenia a aplikačnú prax. Účastník môže počas vzdelávania navštíviť pilotné školy a dobrovoľne absolvovať stáž, či prax.

Čo sa učíme a čo nás čaká

Vzdelávanie je vytvorené z povinných a voliteľných tém, ktoré rozvíjajú kľúčové kompetencie a prax účastníka.

Rozvrh – povinné témy

Tematické okruhy vzdelávania v zmysle Štandardov odborných činností v systéme poradenstva a prevencie, MŠVVaM SR a vedecky overených konceptov a ďalšie podrobnosti o programe nájdete TU: https://inkluzivne.sk/dobro-druzstvo/bezpecna-skola/

Voliteľné témy realizované v Ružomberku, Brne a online supervízie sú nepovinné no zacielené na vybrané témy prevencie, kde sa praktici zväčša potrebujú spolu so svojimi školskými tímami metodicky posilniť a zahĺbiť. Sú zamerané na intenzívnu podporu tvorby programu a ďalších aplikačných výstupov účastníkov do prevencie v rámci úspešného ukončenia vzdelávania.

Rozvrh – voliteľné témy

Lektori a externí supervízori vzdelávania
  • Rocio Chaveste, PhD.
    spoluzakladateľka, riaditeľka, profesorka a klinická supervízorka Kanankil Institute Mérida, Mexiko.
  • Loek Schoenmakers, Ph.D.
    vedúci výskumného oddelenia na Hogeschool de Kempel, univerzite pre aplikovanú vedu na juhu Holandska, ktorá je už viac ako 8 rokov najlepšou učiteľskou školou, Holandsko.
  • Mgr. Igor Nosál, PhD.
    terapeut, rodinný poradca a lektor spolupracujúci s organizáciami sprevádzajúcimi pestúnske a adoptívne rodiny, Česká republika.
  • Přemysl Ulman, MS, LMFT
    spoluriaditeľ medzinárodného programu ICCP, rodinný terapeut a lektor multidisciplinárnych tímov, supervízor, Česká republika.
  • Mgr. et Mgr. Oľga Okálová, PhD.
    koordinátorka konceptu Bezpečná škola, koordinátorka ŠPT a ďalších multidisciplinárnych tímov, supervízorka v škole, špeciálna pedagogička, sociálna pracovníčka, vysokoškolská učiteľka a lektorka, Slovensko.
Financovanie vzdelávania

Účastník si hradí výcvik sám, vo forme čiastkových faktúr. To znamená, že sa jemu, prípadne jeho vysielajúcej inštitúcii vystavia faktúry na aktuálne plánovanú časť vzdelávania, na základe objednávky v e-shope. Vždy pred nasledujúcim stretnutím.

Súhrnná cena za povinnú časť vzdelávania: 500 Eur

  • každé PS v cene 125 Eur (oba školiace dni), faktúra vystavená pred každým stretnutím samostatne.
  • každé DS zadarmo.

Súhrnná cena za voliteľnú časť vzdelávania: 760 Eur

  • každé PS v cene 125 Eur (oba školiace dni)
  • každé MW v cene 150 Eur (oba školiace dni)
  • každá OS v cene 30 Eur účastník

Ubytovanie a stravu si počas vzdelávania hradia účastníci podľa vlastných možností a potrieb.

Prihlasovanie do 31.01.2025!

Obsah vzdelávania

  • Povinné hodiny v rozsahu 76 hodín, realizované kombinovanou formou.
  • Voliteľné hodiny v rozsahu 40 hodín sú nepovinné, no zohľadnené v osvedčení o ukončení vzdelávania.
  • Dištančné zadania k samostatnému vypracovaniu sú v rozsahu 20 hodín.

Pozostáva zo:

  • 4 POVINNÝCH dvojdňových prezenčných stretnutí (PS1 – PS4),
  • 4 POVINNÝCH poldňových dištančných stretnutí (DS1 – DS4),
  • 2 VOLITEĽNÝCH dvojdňových prezenčných stretnutí (PS5 – PS6),
  • 3 VOLITEĽNÝCH dvojdňových medzinárodných workshopov (MW1 – MW3) s lektormi z ČR a Mexika,
  • 2 VOLITEĽNÝCH poldňových online skupinových supervízií (OS1 – OS2) s externými supervízormi.

Termíny:

  • Prezenčné stretnutie PS1: 7. – február 2025, Ružomberok
  • Medzinárodný workshop MW1 (tlmočený): 21. – 22. február 2025, Brno
  • Prezenčné stretnutie PS2: 14. – marec 2025, Ružomberok
  • Medzinárodný workshop MW2 (tlmočený): 7. – 8. apríl 2025, Brno
  • Online supervízia OS1: 25. apríl 2025
  • Prezenčné stretnutie PS3: 16. – máj 2025, Ružomberok
  • Online supervízia OS2: 30. máj 2025
  • Prezenčné stretnutie PS4: 13. – jún 2025, Ružomberok
  • Prezenčné stretnutie PS5: 12. – 13. september 2025, Ružomberok
  • Medzinárodný workshop MW3 (tlmočený): 17. – 18. október 2025, Brno
  • Prezenčné stretnutie PS6: 7. – 8. november 2025, Ružomberok

Ukončenie vzdelávania

  • prezentácia reálneho minimálneho preventívneho programu pre svoju školskú komunitu,
  • spracované reflexie k študijným textom,
  • prezenčná účasť v rozsahu najmenej 80%.

Absolvent výcviku získava

  • osvedčenie o absolvovaní akreditovaného vzdelávacieho programu inovačného vzdelávania: evidenčné číslo programu – MŠVVaŠ SR: 2/2022 – IV Multidisciplinárna podpora pozitívnych zmien širšej školskej komunity v oblasti školskej úspešnosti a duševného zdravia.
  • príplatok za inovačné vzdelávanie podľa § 14e ods. 1 písm. d) zákona č. 553/2003 Z. z. pedagogickému a odbornému zamestnancovi za úspešné absolvovanie inovačného vzdelávania patrí príplatok za profesijný rozvoj v sume 3 %, prípadne 6% podľa reálne absolvovaných hodín.
  • potvrdenie o účasti na voliteľných workshopoch medzinárodného programu v kolaboratívnej a dialogickej praxi ICCP (ICCP –  International Certificate in Collaborative-Dialogic Practices).

potvrdenie o účasti na voliteľných supervíziách.

Komu je určené

Vzdelávanie je otvorené širokej škále profesií a oblastí práce v škole, školských zariadeniach, zariadeniach v rezorte MPSVaR SR a komunitách. Je využiteľný predovšetkým pre všetkých pedagogických a odborných zamestnancov, sociálnych  pracovníkov, psychológov, terapeutov, zdravotný personál, peer konzultantov i študentov týchto odborov.​ Taktiež pre supervízorov, vedúcich pracovníkov, koučov, mentorov v škole alebo RCPU, koordinátorov školských podporných tímov, odborných zamestnancov centier poradenstva a prevencie, špecializovaných centier poradenstva a prevencie a odborných a pedagogických zamestnancov špeciálnych výchovných zariadení, zariadení sociálnych služieb, CDR, ktorí sa chcú rozvíjať a dosiahnuť multidisciplinárne kompetencie v prevencii.

Ciele vzdelávania

  • Budovať bezpečnú, zdravú a inkluzívnu školskú komunitu.
  • Získať a rozšíriť profesijné kompetencie členov multidisciplinárnych tímov v oblasti prevencie a realizácie vybraných metodických činností v podpore škôl, jednotlivcov, rodín, tímov, komunít.
  • Vytvoriť minimálny preventívny program školy/zariadenia/organizácie.