Adaptácia žiaka v školskom kolektíve

Adaptácia žiaka v školskom kolektíve

Adaptácia žiaka v školskom kolektíve. Zaškolenie, spájanie kolektívov, tranzit žiaka. Čo všetko môžeme v škole a komunite urobiť, aby sme si navzájom pomohli.

Adaptácia žiaka v školskom kolektíve. Zaškolenie, spájanie kolektívov, tranzit žiaka. Čo všetko môžeme v škole a komunite urobiť, aby sme si navzájom pomohli.

cena podľa zvoleného variantu

Katalógové číslo: - Kategória:

Popis

Kurz je určený pre členov školských podporných tímov, učiteľov, školských psychológov, špeciálnych pedagógov, odborných zamestnancov, rodičov, pracovníkov s mládežou, ako aj všetkých členov komunity, ktorých sa téma dotýka.

Deti a žiaci trávia podstatnú časť svojho života v prostredí školy a školských zariadení. Zaradenie dieťaťa do kolektívu, zmena kolektívu resp. ich zlúčenie je dôležitým okamihom jeho života. Začlenenie nie je len o tolerovaní a zdôrazňovaní odlišností, zdravotného znevýhodnenia, diagnóz a špecifík resp. náročného správania žiaka. Cieľom je zaradenie každého dieťaťa/žiaka do školského kolektívu a vytvorenie klímy, ktorá je bezpečná, rešpektujúca a rozvojová. V rámci vzdelávania sa zameriame na dlhodobý proces začlenenia, podpory, angažovanosti žiakov a komunikácie nie len v škole, ale v rámci celej komunity.

Forma vzdelávania
  • prezenčný kurz + dištančná úloha
Miesto konania
  • Katolícka univerzita v Ružomberku, Hrabovská cesta 1, Ružomberok
Maximálny počet účastníkov
  • 35
Lektor

 

Obsah vzdelávania

1. modul:

  1. Sprevádzanie procesom adaptácie v kontexte podporných opatrení.
  2. Inklúzia v širšom a užšom kontexte školy.
  3. Vnímanie potrieb, mapovanie, plánovanie práce.
  4. Prenos fokusu z jednotlivca na kolektív.
  5. Kolaboratívny prístup, pozvánka do dialógu.
  6. Diskusia a otázky.

2. modul:

  1. Podpora sociálneho začlenenia. Dynamika kolektívu a skupiny. Plánovanie činností.
  2. Zaradenie dieťaťa so zdravotným znevýhodnením a špecifickými potrebami do kolektívu školy, príprava na zmenu kolektívu a výzva spájania kolektívov tried.
  3. Rešpektujúci prístup, zameranie sa na potreby jednotlivca a kolektívu. Počúvanie hlasov všetkých zúčastnených.
  4. Angažovanie detí a žiakov, ich hlasov, názorov a postojov v rámci adaptácie a sociálneho začlenenie.
  5. Diskusia a otázky.

3. modul:

  1. Komunikácia s rodičmi, komunitou, školou, žiackym kolektívom ako pozvánka do dialógu pri sociálnom začlenení.
  2. Zdrojovanie, vnútorné, interné a externé zdroje. Individualizované riešenia založené na funkčných stratégiách.
  3. Vytváranie bezpečného prostredia, podpora budovania bezpečnej klímy, kolaboratívna atmosféra.
  4. Identita jednotlivca, skupinová identita. Podpora identifikácie. Význam referenčných skupín.
  5. Predchádzanie radikalizácii názorov a segregácie. Bezpečie na škole.
  6. Prípady dobrej praxe.
  7. Diskusia a otázky.

Termíny

  • 1. modul:
    26.09.2025, 08:30 – 15:30
  • 2. modul:
    24.10.2025, 08:30 – 15:30
  • 3. modul:
    21.11.2025, 08:30 – 15:30